Friday, August 7, 2009

Kerge suvine prae/grillikaste

Ma tahtsin tegelikult alustuseks rääkida, kuidas teha kerget suvist kanasalatit veidi huvitavamal moel, aga nüüd selgub, et ma ei saa seda siiski teha, kuna ma just äsja sõin selle ära. Võibolla kunagi hiljem siis. Tahaks ikka pilti ka näidata.

Selle salati kõrvale, mille ma just ära sõin, tegin esimest korda elus ise kastme. Mitte, et ma varem poleks kuidagi hädapärast jahukastet valmis saanud, aga seekord oli kastme tegemine kuidagi eriliselt lahe protsess, mistõttu ma selle tegemise nipi kirja otsustasin panna.

Algas see kõik sellest, et mul oli kõht veidi tühi ja külmkapi ust paotades selgus, et polegi nagu millestki süüa teha. Kuidas ma lõpuks salatini jõudsin, jätan seekord vahele, liigun kohe kastme juurde. Taaskord vaatasin oma tühja külmkappi ja mõtlesin, et jube äge oleks, kui kuskilt tagant leiaks näiteks mõne hea worchesteri kastme või midagi säärast. Kuna ma pole mitte kunagi worchesteri kastet omale koju ostnud, siis oli selle leidmise tõenäosus võrdlemisi väike. Kapis oli mul aga keefiri, ketšupit, sojakastet, majoneesi, üht üsna teravat tšillikastet ja mingit huvitavat HP suitsumaitselist grillikastet. Nüüd ilmselt arvab iga lugeja, et ju ma need siis kõik kokku segasin. Ja õigesti arvab.

Kui kokata ühele, siis on kogused äärmiselt olulised. Mina leidsin kapist ühe väikese detsiliitrise mõõtetopsi, millest pool täitsin keefiriga ning seejärel lisasin törtshaaval kõiki teisi asju, mida ma ennist loetlesin. Ei maksa karta, kui majonees on selline kõvemat sorti, nagu mu kapis olnud Hellmanns või keefir oma maagilisest kuupäevast paar päeva kauem kapis olnud, see ei mängi mingit rolli tegelikult. Nagu ka õigupoolest see, mida sa täpselt sinna oma moodsasse ja äsjaleiutatud kastmesse paned. Ettevaatlik maksab olla ilmselt selle suitsuaroomiga kastmega, seda võiks algul vähem panna. Lõpuks tuleb kõik muidugi kokku segada, toidule valada ja ära süüa. Ongi kõik.

Pilti ei ole, sorri. Nagu varem mainitud, sõin juba kõik ära. Ma ei välista, et kirjutan selle postituse mingi hetk ümber ja lisan pildid. Seniks sööge rohkem kana ja vähem siga.

No comments:

Post a Comment